Úloha 4.
Dva kamaráti Danko a Jaro sa hrali na kozmonautov. Trénovali štart, pristávanie, snažili sa nájsť mimozemšťanov. Pri jednej takejto hre napadlo Jara, že kozmonauti robia aj rôzne merania. Rozhodli sa preto, že nejaký čas budú monitorovať intenzitu svetla v Dankovej izbe. Ako správni kozmonauti nemôžu byť dlho vo vesmíre (Dankova izba), preto sa na monitorovanie rozhodli použiť Robolab. Pripojili RCX kocku k počítaču u Danka a od Jara sa k nemu pripojili. Pomôžte im vytvoriť program, ktorý bude merať intenzitu svetla každú minútu. Potom merania vyhodnoťte.
- Pri tejto úlohe použijeme režim INVESTIGATOR, pretože nakoniec máme vyhodnotiť merania, čo znamená vytvoriť graf.
- Program musí obsahovať inicializovanie svetelného merania a množina, do ktorej budú dáta ukladané.
- Definujeme telo merania. Toto meranie budeme opakovať každú minútu, čo zabezpečíme ikonou pripojenou k začiatku tela merania.
- V tele merania bude len príkaz ako dlho sa má realizovať meranie. Napríklad 100 bodov.
program na meranie intenzity svetla
záver merania: kým sa hrali, tak vonku zotmievalo, prudký výkyv je zapnutie a vypnutie svetla v miestnosti
|